Kromě improvizace někdy pracujeme na krátkých autorských hrách. Často začínáme od hlavní postavy. O kom chceme slyšet příběh? Každý hráč přináší nějakou postavu, učitel všechny zapíše, poté hráčí vybírají tři nejzajímavější pro další práci, které dále zkoumají a hledají svého favorita.
Hledání pomocí hudby
Tvůrci si sednou, nebo lehnou a zavřou oči. Učitel pustí hudbu, tvůrci na sebe nechají působit hudbu a začnou pracovat se svojí fantazií. Zadání zní: Zpočátku pouze poslouchejte hudbu. Vnímejte, jaké vám přináší obrazy, nesnažte se je ovlivňovat. Později zkuste zkuste u těchto obrazů hledat nějaké přesnější obrysy. Třeba se tam začne něco dít. Zkuste tu situaci prozkoumávat. Možná tam uvidíte nějakou zajímavou postavu, zkuste si jí všímat. Možná tam žádná nebude, nenuťte ji, ať přijde, budete mluvit jen o pocitu, nebo barvách.
Hledání pomocí obrazu
Učitel tvůrcům ukáže obraz, děti v něm hledají inspiraci hlavní postavy.
Zadání
Dívejte se na obraz a nechávejte ho na sebe působit. Prohlédněte si všechny jeho detaily. Odstíny, tvary, barvy. Možná vás budou hned napadat nějaké příběhy, ale zkuste si je zprvu zakázat. Věnujte se jen zkoumání obrazu.
Teprve až po době, kterou vám řeknu, zapojte svojí fantazii a zkuste k příběhu vymyslet nějaký příběh.
Hledání pomocí pohybu/tance
Tvůrci skrze pohyb hledají inspiraci pro hlavní postavu. Pracuje se v naprostém tichu, i bez hudby.
Zadání
Buďte úplně zticha. Nevydávejte žádné zvuky, nemluvte.
Pohybujte se. Dělejte jakékoliv pohyby, které vás napadnou, ale nesnažte se dělat pohyby, které by vyjadřovaly něco konkrétního, například nějakou činnost.
Pozorujte své pohyby, když vás nějaký zaujme, zkuste si ho zapamatovat.
Až vám řeknu, vraťte se k pohybu, který vás nejvíce zaujal a snažte se ho co nejpřesněji opakovat stále dokola.
Zkoumejte tento pohyb. Zapojte svojí fantazii. Představujte si situaci, se kterou tento pohyb souvisí. Možná v té situaci uvidíte i nějakou postavu, o které byste nám chtěli říct víc.
Comments are closed